RICHTLIJNEN VOOR INZENDINGEN

Lichthoofd is symbolisch voor de lichtheid van een geest die tegen de zwaartekracht en de tijd in probeert om zijn droomleven realiteit te maken. Gevoed door een verbeeldingskracht die verlicht, verheugt en motiveert biedt Lichthoofd uitdagende ideeën die tot nadenken aanzetten en gedachtepatronen doorbreken.

Met duizenden lezers bereikt Lichthoofd een groot publiek van gemotiveerde mensen die actief op zoek zijn naar tips en technieken om hun leven te verbeteren, te laten groeien en leuker te maken.

De site en de tribe kan alleen maar groeien met de hulp van openhartige bijdragers, zoals jij, die vrijgevig zijn in het delen van hun authentieke stemmen en unieke standpunten.

Iedereen, ongeacht leeftijd, en vanaf elke locatie kan een origineel bericht (dat niet al ergens anders gepubliceerd is, inclusief je eigen site), met een bio indienen voor opname op de blog.

Dit is geen elite-ruimte die enkel gereserveerd is voor experts of professionele bloggers. Dit is een blog voor echte mensen die bereid zijn omwaardevolle informatie te delen en anderen te helpen.

WAT MAAKT EEN STERKE BLOG-POST?

  • -Schrijf het artikel rond één duidelijk omschreven boodschap (gerelateerd aan het hoofdzoekwoord). Dit zou in de intro en het einde moeten voorkomen, en in de punten daartussenin moet er verder op ingegaan worden.
  • Doe je research. Zorg ervoor dat je uitspraken kloppen zodat de lezer ze in zijn dagelijkse leven kan toepassen. Als je informatie uit een specifiek onderzoek gebruikt, link er dan naartoe vanuit de tekst.
  • Schrijf zoals je spreekt. schrijf op dezelfde manier als je tijdens het diner een interessant onderzoek of een nieuw idee met een vriend deelt.
  • Transformatieve inhoud. Alles wat je zegt moet de lezer inspireren of iets bijleren, niet alleen de regels opvullen. Deel uitdagende ideeën die tot nadenken aanzetten en gedachtepatronen doorbreken.
  • Begin met het einde in gedachte:
    • Begin je artikel met een “hook” voor aandacht die nieuwsgierigheid opwekt.
    • Introduceer het voordeel van dit artikel (bv. in dit artikel leer je …).
    • Blijf je lezers tot het einde aanspreken en betrekken zodat ze niet afhaken.
  • Betrokkenheidsvragen:
    • Voeg een “engagement-vraag” toe aan het einde van elk artikel met betrekking tot de boodschap van het artikel. Vraag ze om iets persoonlijks te delen. Template:

[ENGAGEMENT-VRAAG]? Deel het met ons in een reactie hieronder.

WAAROM BIJDRAGEN AAN LICHTHOOFD?

  1. Je bericht krijgt een bekendheid en wordt gepromoot op alle social media kanalen.
  2. De Lichthoofd-community zal goed reageren door middel van reacties op de site en de pagina’s op sociale netwerken, waardoor er een lonende ervaring ontstaat.
  3. Elk bericht bevat een bio met links naar jouw site. Je artikels tonen op Lichthoofd zal dus waarschijnlijk meer bezoekers en abonnees opleveren voor je blog.
  4. Als Lichthoofd-bijdrager kan je je bio op elk moment bijwerken om producten te promoten die je mogelijk lanceert.

SCHRIJFRICHTLIJNEN

  • Probeer ergens tussen de 1000 en 2000 woorden te schrijven.
  • Vermijd verwijzingen naar je blog, coachingpraktijk, boek of spreekcarrière in de hoofdtekst van het artikel. Je werkt misschien op het gebied van persoonlijke ontwikkeling of geestelijke gezondheid, maar je post zou meer moeten gaan over je gedeelde menselijkheid.
  • Zorg voor origineel, persoonlijk en eerlijk werk. Origineel betekent dat je bericht nooit eerder ergens is gepubliceerd, inclusief je eigen blog, en geen secties bevat die zijn overgenomen uit een eerder gepubliceerd bericht.
  • Houd alinea’s tot drie zinnen of minder. Voeg onderaan het bericht een bio van vijfenzeventig woorden of minder toe. Je kunt zoveel links opnemen als je wilt.
  • Reserveer zelfpromotie voor je bio (in tegenstelling tot het direct in de post op de markt brengen van een bedrijf, cursus, workshop of dienst). Houd er rekening mee dat links in de hoofdtekst van de post mogelijk worden verwijderd.

HOE IN TE DIENEN

Stuur je bericht in gewone tekst, niet in HTML, in Microsoft Word naar email@lichthoofd.be, met de titel in de onderwerpregel. Stuur slechts één inzending per e-mail.
Upload een foto van jezelf op gravatar.com (als je een foto naast je bio wilt laten zien). Vermeld ook in je e-mail het e-mailadres dat je aan je gravatar-account hebt gekoppeld.

NOG EEN PAAR DINGEN OM IN GEDACHTEN TE HOUDEN

Als je bericht op dit moment goed bij de blog past ontvang je binnen twee weken een reactie. Als je geen reactie ontvangt, probeer het dan opnieuw met een ander bericht.

Mogelijk word je gevraagd om je artikel te herzien om het sterker of duidelijker te maken, en je voorgestelde titel kan worden gewijzigd voordat de post gepubliceerd wordt.

Je bericht kan worden bewerkt voor duidelijkheid, grammatica en algehele stijl. Als er grote wijzigingen aangebracht zijn word je gevraagd om deze eerst te bekijken en goed te keuren.

Bedankt voor het licht dat je deelt en om deel uitmaken van de Lichthoofd-tribe!